ژل رویال چرا برای درمان تخمدان پلی کیستیک مناسب است



 

ژل رویال یکی از مواد موثر و فوق العاده عالی برای درمان تخمدان پلی کیستیک است. با مصرف هوشمندانه و اصولی این ماده می توان به درمان این بیماری به طور قطع امیدوارتر بود.


تخمدان پلی کیستیک یکی از مشکلات رایج در بین بانوان است که متاسفانه روز به روز بیشتر و بیشتر رواج پیدا می کند. متاسفانه راهکارهای درمانی ارائه شده برای درمان تخمدان پلی کیستیک به گونه ای نیست که به صورت اطمینان بخش بتوان در مورد درمان آن سخن گفت. با این حال ژل رویال یکی از جدیدترین روش ها در درمان مکمل برای مبارزه با این بیماری است.

ژل رویال با اثرگذاری بر روی علت های ابتلا به تخمدان پلی کیستیک، در بسیاری از موارد توانسته نتایج درمانی خوبی را بر جای بگذارد. به همین علت است که از ژل رویال به عنوان یکی از چند روش درمانی در طب جایگزین یا طب سنتی برای درمان استفاده می شود.

کیست تخمدان چیست؟
کیست ها توده های کیسه ای شکل هستند که پر از مایع بوده و در مناطق مختلف بدن قابلیت ایجاد شدن و رشد دارند. حالا بهتر است به موضوع اصلی یعنی کیست تخمدان بپردازیم و آن اینکه کیست های داخل تخمدان دقیقا چه هستند؟ این کیست ها همان فولیکول ها بوده که حاوی تخمک هستند و هر ماه به صورت در چرخه قاعدگی پاره شده و تخمک را آزاد می کنند. اگر این فولیکول ها در موعد مقرر پاره نشده و در ضمن مایعات بیشتری هم در آن ها ذخیره شود، تبدیل به این کیست ها می شوند. گاهی هم ممکن است فولیکول باز شود و تخمک آزاد کند؛ اما خودش باقی مانده و پر از خون و مایعات دیگر شده و باز هم کیست را ایجاد کند.

این کیست ها ممکن است اندازه های متفاوتی داشته باشند. همینطور ممکن است خود به خود از بین بروند یا عوارضی را ایجاد نمایند. گاهی این کیست ها بدون علامت و درد بوده و مشکلی را برای فرد ایجاد نمی کند و گاهی دردهای شدیدی همراه با پارگی کیست و خونریزی ایجاد می نمایند.

در تمام دوران توانایی یک بانو برای بارداری و فرزندآوری، در هر چرخه ماهیانه قاعدگی، یک تخمک که همان گامت ماده است در درون تخمدان ها آزاد می شود. به هنگام هر پارگی فولیکول و آزاد شدن تخمک، تغییرات هورمونی در بدن بانوان صورت می گیرد که بیشتر اوقات خودشان این زمان را تشخیص می دهند. به این زمان در طول چرخه پریود، تخمک گذاری می گویند. اگر در زمان تخمک گذاری لقاح صورت گیرد که بارداری اتفاق می افتد و در غیر این صورت تخمک دفع یا جذب می شود.

علل شایع بوجود آمدن کیست های تخمدانی
بوجود آمدن کیست های تخمدانی می تواند علل متفاوتی داشته باشد. اولین و شایع ترین این دلایل تغییرات هورمونی در بدن بانوان است. همان طور که بیشتر بانوان آگاهی دارند، در بدن آن ها دو هورمون مهم و جنسی پروژسترون و استروژن فعالیت می کنند که مسئول ایجاد تمام مراحل چرخه پریود و باروری هستند. اما گاهی مقدار این هورمون ها در خون تغییر می کند و کارکرد تخمدان ها دیگر طبیعی نیست. از طرفی مقدار هورمون تستوسترون که یک هورمون مردانه است، گرچه در بدن بانوان به مقدار کمی وجود دارد، افزایش یافته و باعث ایجاد عوارضی در بدن می شود. این عوارض در قالب های زیر بروز می کند، از قبیل:

*    تولید کیست های بزرگ و کوچک در تخمدان
*    بی نظمی در چرخه قاعدگی
*    افزایش موهای زائد بدن مخصوصا بر روی لب فوقانی، چانه و قفسه صدری
*    تیرگی پوست
*    ریزش موهای سر
*    ظهور جوش های چرکی در بدن بانوان
*    و...


البته این بانوان برای باردار شدن هم با مشکل مواجه شده که در ادامه به راه های درمانی آن اشاره می نماییم.کاهش پروژسترون، هورمون زنانه ای که باید در نیمه دوم چرخه قاعدگی تولید شود، باعث افزایش ضخامت آندومتر می شود و در پی آن، افزایش خونریزی قاعدگی و لکه بینی پس از اتمام قاعدگی و در طول چرخه را به دنبال دارد. این مشکل می تواند احتمال ابتلا به سرطان اندومتر رحم را نیز افزایش می دهد.

یکی دیگر از عوامل ایجاد این عارضه، بیماری مقاومت به انسولین است که باعث افزایش سطح هورمون انسولین شده و در نتیجه مقدار ترشح تستوسترون از تخمدان ها افزایش می یابد. در نتیجه همان روند قبلی بیماری هم ایجاد شده و در نتیجه کیست ها در تخمدان به وجود امده و افزایش پیدا می کنند.علت دیگر مطرح شده در بروز این بیماری، با توجه به شواهد موجود، مسئله ارثی بودن است. بسیار دیده شده که دختران متولد شده از مادران مبتلا به این سندرم، بسیار مستعد این عارضه هستند.

عوارض تخمدان پلی کیستیک
تخمدان پلی کیستیک عوارض خطرناکی به همراه دارد. در نتیجه بهتر است خیلی زود مورد توجه قرار گرفته و راهکارهای درمانی آن پیگیری شود. شاید یکی از دلایلی که توصیه می شود تا جای ممکن خیلی سریع روند درمان تخمدان پلی کیستیک را پیگیری کنید، همین موضوع باشد.

برخی از عوارض جانبی تخمدان پلی کیستیک عبارت است از:

*   افزایش خطر ابتلا به سرطان آندومتر رحم
*   افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم
*   احتمال افزایش ناباروری در بانوان
*   افزایش احتمال افسردگی، اضطراب و خستگی
*   افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی


حالا ساده تر می توانیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا ژل رویال برای درمان تخمدان پلی کیستیک خوب است. ژل رویال هم بر روی عوامل ایجاد کننده تخمدان پلی کیستیک اثر می گذارد و هم عوارض جانبی آن را نشانه می رود. به همین علت می توانیم امیدوار باشیم که مصرف ژل رویال احتمالا از بروز تخمدان پلی کیستیک جلوگیری به عمل می آورد یا در درمان ان نقش خواهد داشت.

البته فراموش نکنید که ژل رویال تنها در صورتی برای درمان تخمدان پلی کیستیک موثر خواهد بود که به صورت اصولی و منظم مورد استفاده قرار گیرد. اگر بتوانید مصرف ژل رویال را در یک بازه حداقل 6 ماهه ترک نکنید، اثرات امیدبخش برای کنترل این بیماری را مشاهده خواهید کرد.

ژل رویال یکی از مواد موثر و فوق العاده عالی برای درمان تخمدان پلی کیستیک است. با مصرف هوشمندانه و اصولی این ماده می توان به درمان این بیماری به طور قطع امیدوارتر بود. در این مطلب ضمن معرفی بیماری تخمدان پلی کیستیک تلاش کردیم تا علل ابتلا به این بیماری را بیان کنیم تا مشخص شود که چرا ژل رویال برای درمان آن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

-